Menteri Pendidikan tiada hala tuju yang jelas, gagal memahami rakyat

Menteri Pendidikan tiada hala tuju yang jelas, gagal memahami rakyat

KEBODOHAN MENTERI PENDIDIKAN MEMAHAMI RAKYAT..

Aku takda masalah sekolah nak dibuka.. Tapi bukan soal Sekolah itu dibuka, Tetapi bagaimana Kementerian Pendidikan mengatur hala tuju dan mengurus jadual persekolahan dan Pembelajaran.. aku rasa ini kali ke berapa, Dia Umum, dan lepas tu U-turn..

Nampak gaya Menteri berucap bergaya macam orang pandai.. Tetapi kerap menyusahkan Ibu bapa dan Guru sekolah sendiri.. sekolah dijangka dibuka pada 1 Mac. tak sampai 10 hari dari sekarang.. maksudnya lebih kurang seminggu..

Kerajaan kena ada satu hala tuju yang jelas.. kalau mahu sekolah dibuka, Sepatutnya Menteri nasihat tangguhkan pembelian gajet atau Komputer riba.. ikuti pembelajaran dari rakaman atau channel Youtube atau Facebook cukup..Jika mahu laksanakan pembelajaran dari atas talian, secara maya pun kena ada persediaan.. ada dibekalkan alat bantuan seperti Komputer atau Tablet.. Begitu juga siaran TV pendididikan..

ini baru rasmi TV pendidikan kelmarin, hari ni pergi sambung Sekolah.. sebab apa ? Sebab nak tutup kegagalan Kerajaan sediakan bantuan Kamputer riba seperti dijanjikan..setelah ibu bapa bergolok bergadai ada yang guna duit pengeluaran Sinar beli Tablet dan Laptop.. Kali ni terpaksa bersiap sedia dengan wang belanja ,Beli keperluan Sekolah dan kos menghantar anak ke Asrama..

PKP hanya akan tamat di lembah Klang, Johor pada 8 Mac.. Bila nak buat pengumuman tu.. Buat secara tersusun..pastikan persediaan.. mulakan dengan pembukaan sekolah kehadiran secara pilihan, Buka sekolah di satu lokaliti setempat dulu… Asrama tangguh dulu..

Dah pasti bila Asrama kembali dibuka..ada pergerakan rentas daerah dan negeri.. Kes masih tinggi..Apakah Penasihat kesihatan tidak belajar bagaimana 41 calon SPM sekolah asrama di Machang positif Covid-19 baru baru ini di Kelantan.. Apakah selepas ini selepas ada kluster Kilang, ada pula kluster asrama dan Sekolah.. ?

Aku tak faham bagaimana cara Penasihat kesihatan..Menteri hari ini berfikir.. punyalah teruk.. Bila nak laksana pendidikan maya, Perlu ada persediaan..Bila nak buka sekolah pun kena ada persediaan yg sama.. Cara Menteri pendidikan sama macam SOP caca marba Menteri Pak Mail buat dalam membendung wabak Covid-19.. sampai dah takda beza PKP,PKPB…

Kerajaan tebuk atap ini serba Gagal..Urus wabak Covid-19 pun gagal.. Urus Ekonomi pun agal.. Uruskan SOP Masjid pun gagal…La ni uruskan hal ehwal Pendidikan pun gagal.. ni lah bahana tubuh kerajaan cara Khianat.. 🙂

Ipohmali

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (1)
  • comment-avatar

    generic tadalafil reviews – tadalafil generic online generic tadalafil

  • Disqus (0 )