Apabila mufti cuba tutup pembohongan dengan penipuan

Apabila mufti cuba tutup pembohongan dengan penipuan

BILA MUFTI CUBA TUTUP BOHONG DENGAN PEMBOHONGAN..

Lebih teruk Ego dan Sifat “Al Kibr” dalam diri Muftii Utara lebih teruk dari Haji Hadi.. dah terkantoi berbohong.. Mengelat buat alasan berbeza konteks..masa dan waktu pulak.. Hakikatnya yg dikatakan Mujahid taknak jumpa.. Bagi pulak alasan Mesej terpadam..

Mufti tu hanya nampak reaksi bukan Islam..Tapi dia tak sedar, masih belum terpadam dia sendiri pernah hina penganut Hindu dengan puisi berbunyi ” Apabila yang mempertuhankan lembu bersatu “.. bayangkan kalau depa balas tuduh Islam penyembah batu di Mekah..apa perasaan ?

Orang jahil takpe lah..Ini Mufti.. masa baca post Mufti tu aku tak faham level IQ dia, Standard Shahidan Kasim..kalau Mufti yang sepatut menjaga Adab dari dilihat sebagai menghina sembahan agama lain..apa yg kita harap dari org Kafir yang jahil.. kalau Mufti berperangai mcm tu.. ada nampak tok Sami kat Malaysia hina Islam ? belum lagi penghinaan pengikut Zakir naik yg lain hat tukang tanya soalan tu..

Masa tu pun, Mufti mengelat mengatakan takda niat hina Agama.. kononnya merujuk Modi di India.. tak kira dimana, Kalau keganasan Ekstremis Budha keatas etnik Rohingya, tak menghalalkan penghinaan Budha disini..

pasai si Zakir Naik..habis di bantai orang lain hat tak bersalah.. walhal MIC pun sama serang zakir naik.. Sekarang elok senyap tak berbunyi si Zakir naik.. hari hari dok perkena tosai lah kut..takda dah nak buat roadshow.. Tu sebab Indon, bangladesh larang dah ceramah Zakir Naik..buat orang berbalah.. hat larang tu bukan negara Kapir..bukan negara Modi..

Takkan Mufti tak tahu larangan menghina sembahan agama lain dalam Quran , tak belajar fiqh Maalat, Fiqh implikasi.. jelas kan Allah pesan.. Itu sebabnya, Di dalam Islam.. adanya larangan menghina sembahan Agama lain, Sebagaimana firman Allah..

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ..

” Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan..”

( Surah Al-An’am Ayat 108 )

Antara sifat ruwaibidhah disebut orang Bodoh yang Banyaknya bicara urusan manusia.. contohnya Mufti dok sebuk pasal Politik dan Ekonomi..Dia tu Bodoh nak sembang pasal kempen BMF, pasal Ekonomi..Nak sembang pasal kes jenayah..pasal Covid-19 nak sembang pasal Politik.. Sia sia bayar gaji buat kerja agama..Akhir hanya keluar idea tiap tahun naik basikal bagi bantuan kat Asnaf..entah apa apa.. sembang mcm pandai..

Tapi nabi Habaq dah, Sifat ruwaibidhah..Membenarkan pembohongan..dan itu yg berlaku..perasan pandai… kata Nabi.. …

سَيأتي على الناسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ ، يُصَدَّقُ فيها الكَاذِبُ ، و يُكَذَّبُ فيها الصَّادِقُ ، و يُؤْتَمَنُ فيها الخَائِنُ ، وَيُخَوَّنُ فيها الأَمِينُ ..

” ..Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan penipuan dan tipudaya, kata-kata pendusta dibenarkan (dipercayai) dan didustakan percakapan orang yang benar, diberi amanah kepada pengkhianat dan dikhianati orang-orang yang amanah..”

Apa yang Nabi kata..Itu yang berlaku.. aku bersyukur Allah zahirkan apa disebalik hati dia yg tersembunyi selama ini sebagaimana hadis Nabi akan sifat Ulamak Su’ mulut mereka semanis gula, tetapi berhati serigala..

Dah Salah tu mengaku jer lah..Kuat mengelat.. orang kuat mengelat ni jaga jaga lah.. petanda kuat membohong , Sifat orang…… 🙂

Ipohmali

CATEGORIES

COMMENTS