Licik! Sajat nafi berada di Siam, rupanya menyorok kat Johor Bahru

Licik! Sajat nafi berada di Siam, rupanya menyorok kat Johor Bahru

Nampaknya usahawan kosmetik, Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamarzaman terus mencetuskan kontroversi.

Sejak ‘menghiIangkan’ diri susulan menjadi buruan pihak berkuasa selepas waran tangkapnya dikeluarkan mahkamah tinggi syariah, Sajat dilihat kurang menggunakan media sosiaInya bagi mengelakkan keberadaannya dikesan.

Macam marah je bang jat

Namun, sejak beberapa hari kebelakangan ini, dia seolah-olah ‘mencabar’ pihak tertentu dengan mengeluarkan kenyataan menyentuh perihal agama walaupun menulis secara random memandangkan sekarang adalah bulan Ramadan.

Dalam IG story terbarunya, dia seakan berang apabila mengeluarkan kenyataan memerli sestengah pihak yang merasakan diri tidak pernah berbuat dosa dan menggelar mereka sebagai munaflk.

Akan bngkit dari semua ini

Dalam pada itu, dengan menggunakan filter filem animasi Frozen dan watak Puteri Elsa, Sajat memaklumkan dirinya akan bangkit dari segala masalah yang berlaku.

Maki haters pulak!

Dia juga sempat memaki para haters dengan kata-kata yang kurang sopan bagi menggambarkan perasaan amarahnya apabila kerap dikecam sebelum ini.

Walau pun keberadaan Sajat masih lagi menjadi ‘misteri’, namun berkemungkinan besar dia berada di Thailand.

Usahawan ini masih belum menyerahkan diri sejak hari pertama diburu pihak berkuasa setelah dikenakan waran tangkap oleh Mahkamah Tinggi Syariah ekoran kegagalannya menghadiri prosiding kes berpakaian wanita pada tiga tahun lalu.

“Jesica Zaman?” Sempena Ramadhan Tiada Lagi NurSajat

Usahawan transgender terkenal, Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad kamaruzzaman dilihat telah membuat ucapan sempena kedatangan bulan Ramadan di Instagram Story.

Tulis Sajat, ‘Kepada mereka yang beragama Islam, saya ucapkan selamat menyambut bulan Ramadan’.

Sajat juga dilihat memuatnaik gambar tngkap layar akaun terbaru Facebooknya yang menggunakan nama Jesica Zaman.

Namun tinjauan Oijom di bahagian Facebook, nama akaun berkenaan tidak ditemui.

Ketika ini, lokasi Sajat yang sebenar masih belum diketahui. Pihak berkuasa masih mencarinya. Malah Batalion 3 Pasukan Gerakan Am turut dikerah untuk mengesan Sajat kerana ada yang mendakwa Sajat kini berada di Thailand.

Saya kat JB la Ngok

Semua Border Tutup Ngok! Bahalol – Sajat Nafi Ke Thailand Sebenarnya Di JB

6 April lepas usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman 36 atau Sajat dipercayai sedang bersembunyi di Thailand selepas menghiIangkan diri susulan waran tangkap dikeluarkan mahkamah.

Harian Metro melaporkan bahawa sumber terdekat memberitahu bahawa sama ada dia menggunakan laIuan tikus atau menggunakan pakej pelancongan yang membenarkan pelancong asing memasuki negara berkenaan selain kunjungan perniagaan.

Kes pelariannya itu diakui oleh Ketua P0lis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador sendiri namun begitu tidak dinyatakan secara spesifik lokasi pelariannya.

Sajat respon ada kat mana

Sajat nafi lari ke Thailand sebaliknya ada di JB

Namun begitu, dalam satu perkongsian menerusi Instagram hari ini, Sajat menafikan bahawa dirinya kini sedang berada Thailand, dia mendakwa dirinya kini sedang berada di Johor Bahru apabila ada netizen menegur dirinya.

hahahaha hey org ada kat jb la ngok! Celah mana nak pergi thailand tu? Ko Ingat bapak Aku wakil rakyat thailand ker! Semua boder tutup ngok! Bahalol..

Dalam respon komen itu, Sajat menyatakan bahawa dia sendiri akui bahawa dirinya tak boleh lari ke negara tersebut kerana sempadan ditutup berikutan dengan Covid 19 ini.

Untuk rekod, Muhammad Sajjad telah mencetuskan kontroversi apabila dia ada memuat naik video mahu keluar daripada Islam selepas menghilangkan diri susulan waran tangkap dikeluarkan mahkamah terhadapnya berhubung kes dikendalikan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor.

Sajat bersembunyi di Thailand – KPN

Terdahulu, sumber memberitahu Harian Metro bahawa Sajat kini sedang bersembvnyi di Thailand.

Ditanya bagaimana dia lolos ke negara jiran itu sumber itu bagaimanapun tidak mendedahkannya.

Menjadi persoalan sama ada Sajat menggunakan laIuan tikus untuk keluar dari Malaysia ke Thailand ataupun dia menggunakan pakej pelancongan yang membenarkan pelancong asing memasuki negara berkenaan selain kunjungan perniagaan.

Sementara itu Ketua P0lis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador ketika dihubungi mengesahkan bahawa Sajat kini sedang berada di negara jiran namun beliau tidak menyatakan negara dimaksudkan.

Ya dia kini berada di negara jiran. Cuma saya nasihatkan kepada dia pulang dan pergilah ke mahkamah. katanya kepada Harian Metro.

Harian Metro sebelum ini melaporkan Jabatan Imigresen Malaysia sudah berk0ngsi maklumat berkaitan usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, atau Sajat yang didkwa berkemungkinan sudah berada di luar negara.

Ketua Pengarah Imigresen Datuk Khairul Dzaimee Daud dilaporkan berkata bagaimanapun pihaknya tidak akan mendedahkannya kerana dikhuatiri mengganggu siasatan.

Muhammad Sajjad mencetuskan kontroversi baru baru ini apabila memuat naik vldeo mahu keluar daripada Islam selepas menghiIangkan diri susulan waran tangkap dikeluarkan mahkamah terhadapnya berhubung kes dikendalikan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor.

KPN : BaIiklah Sajat muncul di mahkamah

Terdahulu Polis menggesa usahawan kosmetik kontroversi Nur Sajat agar keluar daripada persembunyian dan berhadapan dengan kes di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata keputusan Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman untuk bersembunyi adalah sangat aneh kerana dia tidak menghadapi tuduhan serius di mahkamah.

Tambah Abdul Hamid, buat masa ini belum ada perkembangan mengenai kedudukan usahawan tersebut.

Saya harap dia bertanggngjawab, itu private life dia saya tahu walau sedang bersembunyi dia masih lagi hendak mencuit perasaan orang ramai dengan kenyataan dan tindakan yang dilakukannya.

Saya minta dia baIik dan pergi ke mahkamah. Dia sudah memang di luar negara, masa dia lari dari mahkamah itu kita tidak dapat kesan hanya kita tahu lebih kurang dia di mana.

Kita ada teknik mengesan misalnya ada di Kedah, Perak, kita cuba hendak menahan dia di sempadan. Tetapi kena faham, sempadan kita bukan sahaja tembok kalau mereka gunakan lorong tikus ini, sukar bagi kita ujarnya.

Dia masih bersembunyi kalau dia nak muat naik aktiviti dia tak apa lah kita tvnggu kerana jerat tidak akan lupa pelanduk. Dia akan baIiklah katanya.

Pada 6 Januari lalu, Nur Sajat mengaku tidak bersalah atas pertuduhan itu yang dibacakan jurubahasa di hadapan Hakim Syarie Mohamad Khalid Shaee Shaii.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu dalam majlis bacaan Yasin dan solat hajat, pada 7.30 malam 23 Februari 2018 di premis kecantikannya Nursajat Beauticion Jalan Serai Wangi G16/G Seksyen 16 Shah Alam.

Bagi perbuatan itu tertuduh didakwa mengikut Seksyen 10a Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor 1995 yang memperuntukkan hukuman tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Sumber: Nursajat via tsgt

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )