[VIDEO] Pengasas produk kecantikan yang tular tak suka solat, rupanya pandai mengaji

[VIDEO] Pengasas produk kecantikan yang tular tak suka solat, rupanya pandai mengaji

Sebelum ini netizen pernah dik3jutkan dengankisah seorang ‘founder’ wanita yang mengaku dirinya tidak suka mendirikan solat.

Selain itu, pengasas produk kecantikan tersebut turut dilihat mempers.endakan bacaan Surah Yasin dalam video viral berdurasi 32 saat berkenaan.

Pernah mengaku tak suka s0lat

Berikutan itu, ramai menge.cam perbuatan wanita itu yang dikatakan membuka aib sendiri serta sengaja membangkitkan pr.ovokasi.

Pandai mengaji, bayar RM 700 ustazah mengajar

Baru-baru ini, ‘founder’ produk tersebut kembali menjadi bualan hangat apabila menunjukkan dirinya dakam keadaan kepala ditvtup dengan tuala sambil mengaji al-Quran.

Selain itu, dia turut mended4hkan sanggup membayar ustazah sebanyak RM700 sebulan untuk belajar mengaji sebanyak 3 kali setiap minggu.

“Jangan runsing. Saya bayar ustazah RM700 sebulan ajar mengaji 3 kali seminggu. Bukan untuk anak-anak je tapi staf sekali,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen memberi sokongan terhadap wanita itu dan menganggap kenyataannya dalam video viral tempoh hari bertujuan untuk memerli individu yang sering meng,ecam dirinya.

Dia cuma p.erli netizen masa buat live

Terdahulu, gara-gara tingkahlakunya itu, wanita itu terpaksa hadir ke IPD Kota Bharu bagi memberi keterangan tentang video viral tersebut.

Sumber :https://ohmymedia.cc/founder-viral-tak-suka-solat-rupanya-pandai-mengaji-siap-upah-ustazah-3-kali-seminggu/

Sebelum ini

Polis s.iasat founder kosmetik tak suka solat, Mufti Kelantan beri komen

Satu video tersebar yang telah membuatkan ramai netizen geleng kepala. Video itu menunjukkan seorang usahawan yang mengatakan dia tak suka mendirikan tiang agama iaitu bersolat.

Video berkenaan dibuat di laman Faceobook, yang mana wanita berkenaan bersembang dengan followernya yang dituturkan dengan loghat Kelantan sambil menikM4ti makan malam bersama beberapa individu lain.

Ada netizen yang telah translate maksud loghat Kelantan berkenaan. Ini antara inti video berkenaan.

Orang mahu buat apa pun, suka hati dia lah. Nak baca Yasin tak perlu tunggu malam Nisfu Syaaban. Kau datang duduk rumah aku tengok macam mana, aku nye.mbah atau tak, nak tahu mari datang rumah aku.

Aku memang tidak suka sembahyang. Janganlah nak suruh aku bersembahyang. Amik air sembahyang pun aku tak tahu. Macam mana Aiman nak ambil air sembahyang?” Beliau bertanya kepada orang di sebelahnya.

Percakapan oleh usahawan berkenaan dilihat umpama persendakan agama dan terus membuat netizen be.ngang.

Susulan itu satu .siatan akan dibuat setelah report polis telah dibuat ke atas wanita berkenaan. Hal ini disahkan oleh pihak Polis.

Ketua Polis Daerah Kota Baru, Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud menyatakan ada seorang lelaki berumur 52 tahun buat laporan polis tentang video berkenaan.

Lelaki yang buat report itu menonton video berkenaan setelah tersebar di whatsapp.

Tindakan s.uspek dianggap persenda serta mainkan agama Islam yang mana ianya boleh mendatangkan kem.arahan orang ramai. Kes ini akan dis.iasat berdasarkan satu akta Komunikasi dan Multimedia.

Dalam pada itu, Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad turut membuat kenyataan apabila ditanya tentang video ini.

“Dalam agama, dua perkara kena lihat iaitu siapa yang cakap dan nilai apa yang dikata. Kalau seperti yang did.akwa, dia bangga atau kejahilannya sebab tak suka sembahyang, tak tahu berwuduk, ianya perbuatan yang tak baik.”

“Perbuatan tak baik ni tak patut dihebahkan. Tak elok kalau kita bangga dan dedahkan semua perbuatan buruk kita.”

“Kita kena dekati orang macam ni untuk tahu lebih lanjut, kenapa dia cakap seperti itu. Adakah bercakap sebegitu sebab kejahilannya atau sebab dia bangga dengannya, ia dua hal yang berbeza.”

“Kalau dia jahil, pihak penguatkuasa akan beri bimbingan. Tidak tahu berwuduk, ajar cara berwuduk. Berdasarkan hasil si.asatan barulah kita boleh ambil tindakan-tindakan yang sewajarnya termasuk tindakan undang-undang. Perlu si.asatan yang teliti apa punca sebenar dia bertindak sebegitu.”

Kredit: trendingkini/https://www.tehtarikkaw.com/

Sumber: https://www.metrodaily.cc/2021/06/06/founder-tul4r/

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (1)
  • comment-avatar

    This was great! I would like you to clean up all this spam though

  • Disqus ( )