Muhyiddin tak reti beza Belanjawan dan Pakej Bantuan mereka yang terjejas, ulang kegagalan yang sama

Muhyiddin tak reti beza Belanjawan dan Pakej Bantuan mereka yang terjejas, ulang kegagalan yang sama

1- Aku tak nampak apa apa dasar yang tepat membantu Mereka yang Kehilangan Pendapatan dan Perniagaan Terjejas..Tidak ada, Yang ada ulangan bantuan RM 500.. untuk apa RM 500 mereka yang bergaji hari hilang RM 50-100 sehari sudah sebulan..Bagi Perniagaan saja, Kos sewa premis saja sudah berpuluh ribu..Mereka derita hari ini..Mahu dibantunya pada Ogos dan November..

2- Nampaknya Kerajaan betul betul tidak faham apa masalah sebenar negara, Sebagaimana dia tangani wabak covid-19,begitulah juga cara dia tangani Ekonomi..Sama seperti dia laksana Lockdown, Dia bantu benarkan Sektor Kilang, Dah abaikan Peniaga Kecil terjejas yang tidak merupakan faktor besar Kluster Covid-19..

3- Samalah hari ini, Yang Dapat Manfaat terus itu Mereka yang Berpendapatan, Takrif B40 dan M40 masih diguna pakai, Tidak ada satu bantuan Khusus mereka yang hilang Pendapatan dan Terjejas Perniagaan..Tidak ada.. hatta melibatkan masalah aliran tunai dan sewa mereka..

4- Mungkin tak lama lagi akan keluar surat dari kayangan dan bangsawan meminta semua Ahli parlimen menyokong pakej Pemulihan ini.. Maka berulanglah Tragedi tahun lepas, Semua terpaksa akur bangun duduk dan sokong, maka terselamat lah mereka yang merampas kuasa..

5- Samalah seperti sidang parlimen..Itu yang Kita minta, tulah yang kita dapat… hanya yg bijaksana dapat membaca tipudaya sang bangsawan ini..marilah kita sama sama ulangi Kegagalan Yang Sama.. 🙂

Ipohmali

Sumber: https://www.facebook.com/100000353970691/posts/4309410459080711/?d=n

CATEGORIES

COMMENTS