Covid-19: 592 kematian, backlog ditutup dengan backlog

Covid-19: 592 kematian, backlog ditutup dengan backlog

1- Semalam punya tunggu data kematian dan laporan harian Covid-19, Tapi tak mucul muncul.. Rupanya dilaporkan tengah malam 592 Kematian, Memang pada anggapan aku data 592 itu tidak Realistik.. Jadi ia juga bermakna, kemungkinan suatu ketika Lembah Klang pernah berlaku lonjakan kematian mungkin hampir 1 ribu sehari..

2- Sebenanrya keganjilan ini bukan perkara baru, telah dibangkitkan MP Pelabuhan Klang pun sebelum ini pada penghujung ogos.. bagi kematian akibat Covid-19 di daerah Klang antara 16 Julai hingga 10 Ogos ialah seramai 266 orang…tetap laporan JAIS, tetapi NGO yang dilantik Hospital Tengku Ampuan Rahimah bagi menguruskan jenazah mangsa Covid-19 menunjukkan sejumlah 448 orang dikebumikan di daerah Klang bagi tempoh sama..

3- Itu sebab sejak awal Pengurusan, Pegawai yg terlibat di HTAR ni bagi aku tak berguna.. Bila suatu ketika HTAR tidak terkawal.. Lepas lawatan Mahaiddin, Depa keluarkan laporan kata ianya terkawal.. Atas sikap ini sebabkan ramai yang mati disebabkan tak mahu mengakui kelemahan sistem Kesihatan oleh anggota Kerajaan sendiri..

4- Tapi dari data terperinci semalam, Kemungkinan hanya data kematian di Selangor tunjukkan Keganjilan, Selangor catatkan 367 Kematian.. Kebiasaan aku lihat hanya sekitar 80-100..Pada aku kemungkinan Backlog itu melibatkan Selangor..Bukan keseluruhan Kes.. Tetapi depa sengaja tidak asing kan nak sedapkan kes kematian hanya 100 kes..

5- Mungkin Selangor semalam hanya catatkan 100 Kematian..Sebenarnya tetap tinggi, Apapun aku punya bacaan , Kerajaan terdesak nak tunjukkan yang Lembah Klang dari proses Becksinasi telah berjaya landaikan kes dan Kematian di Lembah Klang, sama seperti depa berbangga, ICU dan alat pernafasan kosong sedangkan ramai dikuarantin dirumah.. Jadi nak backlog kejayaan Beksinasi lah..

6- tu sebabnya bukan hanya data Kematian, Aku lihat dta ICU pun ada yg ganjil..Kelmarin ada Pertambahan lebih 400 kes dalam sehari.. Tapi itulah Kerajaan hari ini.. Backlog cuba ditutup dengan Backlog..Apa salah asingkan data.. Apa perlu mengelirukan orang dengan dciampurkan data harian hari ini…

7- Sebenarna laporan KKM hari ini bagi aku jauh lebih mengelirukan.. Kenapa tak kekalkan kebiasaan laporan di Page KKM.. Kenapa tidak asingkan data Backlog.. Nampaknya mereka cuma kelirukan kita sebagaimana keliru, Hospital ,PKRC kosong.. Kes kritikal kurang akibat dari dasar kuarantin di rumah.. Hampir 80% dari 220 ribu pesakit aktif dikuarantin dirumah..

8- Itu juga yang berlaku masa Lockdown mula dilaksanakan.. ada cubaan menurunkan saringan untuk nampak tindakan lockdown berjaya landaikan kes, padehal tempoh itu sesuai untuk lakukan saringan besar besaran bagi memutuskan rantaian.. dan akhirnya, Bila cuba tunjukkan kes melandai, Berlaku lonjakan seperti hari ini bermula julai dan selepas perlaksanaan PKPD..

9- Bagi aku.. Semua kematian,Kes yang teruk ini berpunca dari dasar Kerajaan sendiri.. Termasuk Beksinasi yang dilakukan secara tidak teratur dan bersifat Mega sebabkan perkumpulan orang awam dan sebaran wabak.. Jadi kerajaan hari ini bukan saja gagal..Bagi aku Kerajaan ini pun, Kerajaan Backlog atau Goblok…. 🙂

Ipohmali

Sumber | Facebook AMBB

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (3)
  • comment-avatar

    Hi there, simply changed into aware of your blog thru Google, and located that it is truly informative. I am going to watch out for brussels. I’ll appreciate for those who proceed this in future. Many people shall be benefited out of your writing. Cheers!

  • comment-avatar

    Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.

  • comment-avatar

    🔥 The site is top-notch 1️⃣ The most up-to-date 🔥

    🏖️ good-bye opportunity, not often easy money, easy money, easy money, easy money, easy money, easy money, easy money, easy money, easy money
    a good website, stable, but easy to pay 💰

  • Disqus ( )