Pencuri tabung masjid dimandikan seperti jenazah, siap disabun dan ditabur kapur barus

Pencuri tabung masjid dimandikan seperti jenazah, siap disabun dan ditabur kapur barus

Bila dah dapat tangkap, memang mendapat lah. Itulah yang terjadi di sebuah masjid apabila AJK masjld berjaya menangkap seorang pencuri tabung masjld baru-baru ini.

Lain dari yang lain hukuman yang diberikan. Mana tidaknya, remaja yang dipercayai mencuri tabung masjld tersebut dimandikan seperti jenazah. Siap di sabun dan ditabur kapur barus.

Melihat gelagat pak lmam yang sangat geram ketika memandikan remaja terbabit, beberapa orang netizen tidak bersetuju dengan cara tersebut yang dilihat tidak bermoral kerana perbuatan tersebut dilihat bukanlah bertujuan untuk mendidik.

Sebaliknya perbuatan pak lmam tersebut menyebabkan si pencuri semakin jauh dari ajaran Islam yang sebenar. Di dalam keratan video tersebut, pak imam dilihat begitu geram sehingga melibas-libas getah paip ke badan remaja terbablt.

Antara komen-komen netizen mengenai kejadian tersebut :

Syahmin yusoff ~ “Imam pon sampai balun ngan getah paip member tu…. Nampak sangat geram nya tu… Budak tu dah comfirm salah… Tapi cara kita hukum budak tu yakin ke betul… Kalau salah jgk macam mana??? Dah dua2 jd salah xda yg betul nya….. Xkan xda cara lain nk menegur nya???? Contoh kalau ada kematian budak tu wajib ikut lmam mandi kan jenazah ke??? Bukan nya kita mandi kan dia macam tu…. Kalu betul dia insaf xpe la… Kalau buat nyer lg dia berdendam ngan org kg x ke naya….”

Alang Sgk ~ “Terbaik tok lmam..sebagai pengajaran yg lain…kaki tangan semua cukup…kerja pun berlambak…hendak dgn takmau ja…biaq dia ingat sampai mati…tp kebanyakan mak pak sekarang terlalu manjakan anak membabi buta tanpa memikirkan masa dpn ank itu sendiri….itu pun nasib baik tok lmam tak serah ke p0lis klu tidak sudah pasti ke l0kap…”

CATEGORIES

COMMENTS