Bapa tunggal ini terpaksa berhenti kerja dan mengemis sambil membawa anak kecil demi sesuap nasi

Bapa tunggal ini terpaksa berhenti kerja dan mengemis sambil membawa anak kecil demi sesuap nasi

Baru-baru ini di Facebook, seorang pengusaha spa kecantikkan menerusi Facebook dengan nama akaun, Wan Aisyah Aisyahh, telah berkongsi mengenai kisah seorang bapa tunggal bersama anak kecilnya.

Disaat kita merasakan diri kita svsah, hakikatnya di luar sana masih ramai lagi yang terpaksa mengikat perut dan mencari rezeki siang malam hanya untuk sesuap nasi.

Isteri dah lama meninggaI

Setiap hari, dia melihat bapa bersama anak kecilnya duduk di kawasan kedai meminta¬†[email protected], membuatkan wanita itu ingin mengetahui apakah yang berlaku terhadap dua beranak tersebut.

Di dalam entrinya, wanita itu yang menyapa diri sebagai Kak Cah, sempat berkongsi intipati perbualannya bersama dengan bapa tersebut. Difahamkan, isteri lelaki itu telah meninggaI dunia sejak anaknya baru dilahirkan.

Bapa tunggal yang sebelum ini membuat kerja pemasangan wayar, kini terpksa berhenti kerana setelah isterinya meninggaI tiada siapa yang dapat menjaga anak kecilnya itu.

Sewa bilik untuk bermalam sahaja

Malah, bapa tunggal itu hanya mampu sewa bilik untuk bermalam sahaja kerana tiada wang. Kasihan melihat nasib bapa dan anak kecil yang terpaksa tidur di jalanan.

Wanita itu telah menawarkan kerja kepada bapa tunggal tersebut untuk membuat drill, dengan niat untuk membantu agar beroleh wang untuk mengisi perut.

Status tersebut kini telah mencvri perhatian ramai, dan telah mendapat 6 ribu perkongsian di Facebook. Rata-rata netizen meluahkan rasa simp4ti terhadap nasib bapa tunggal itu dan anak kecilnya.

Kita tiada di tempat individu terbabit, jadi j4nganlah kita mengh4kimi apa yang berlaku ke atasnya. Diharapkan, ada jalan buat bapa tunggal ini mengubah nasib hidupnya.

Lihat Reaksi Natizen:

CATEGORIES

COMMENTS